کد خبر: 1227918
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
۱۱۰نفر از دندانپزشکان و ۲۰۰دستیار دندانپزشک، داوطلب شدند به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه و دارو‌های مورد نیاز مراجعان را به صورت رایگان برای‌شان مهیا کنند. مجموعاً ۳۱۰دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را بر عهده دارند
محمدرضا هادیلو
جوان آنلاین: برای خدمات‌رسانی جهادگران نمی‌توان پایانی تصور کرد، به خصوص اینکه بعد از تخصصی‌شدن گروه‌های جهادی، حالا در مناطق کم‌برخوردار و روستا‌های محروم، ابتدا نیاز‌ها سنجیده می‌شود و بعد از آن جهادگرانی با همان تخصص وارد میدان عمل می‌شوند، اما نکته حائز اهمیت اینکه این پایان بازی نیست و از زمانی که قرارگاه‌های بسیج راه‌اندازی شده‌اند، هماهنگی‌هایی با دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های خدمات‌رسان در حوزه‌های مختلف انجام شد تا بتوان کار‌های بزرگ‌تری رقم زد. همین چند روز پیش بود که با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال‌احمر استان زنجان اردوی جهادی با رویکرد درمانی، آموزشی و فرهنگی با هدف ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و چشم‌پزشکی به هموطنان برگزار شد. 
 
ماه‌هاست از راه‌اندازی قرارگاه الکفیل در استان زنجان می‌گذرد و در این مدت با کمک گروه‌های جهادی خدمات زیادی به هموطنان کم‌برخوردار در مناطق مختلف استان ارائه شده است، اما این بار قرارگاه کفیل با مشارکت جمعیت هلال احمر استان زنجان یک تیم بزرگ بهداشت و درمان آماده خدمات‌رسانی به هموطنان کردند و وارد میدان شدند تا صفر تا صد خدمات را به صورت رایگان ارائه کنند. 
در همین رابطه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه نیرو‌ها و کادر بهداشت و درمان این جمعیت با مشارکت قرارگاه الکفیل تعداد ۱۱۰یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پرکردن، جرم‌گیری، برساژ و عصب‌کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان مستقر کردند، می‌گوید: ۱۱۰نفر از دندانپزشکان و ۲۰۰دستیار دندانپزشک، داوطلب شدند به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه کنند و دارو‌های مورد نیاز مراجعان را به صورت رایگان برای‌شان مهیا سازند.
حکمت‌الله هاشمی ادامه می‌دهد: مجموعاً ۳۱۰دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.
این مسئول با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده است، تصریح می‌کند: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.
 
 برپایی بیمارستانی با خدمات رایگان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از راه‌اندازی بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبر می‌دهد و در این باره می‌گوید: در این بیمارستان به مدت سه روز خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان انجام شد.
هاشمی تأکید می‌کند: در این مدت بیان‌شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را ویزیت کردند.
به گفته وی، نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه شدند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برمی‌شمرد و می‌گوید: در صورت تشخیص پزشک برای درمان و در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال‌احمر استان ارجاع داده می‌شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان می‌گوید: در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج مشاور داوطلب جمعیت هلال‌احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان بودند و این کار را انجام دادند.
هاشمی توضیح می‌دهد: علاوه بر خدمات بیان‌شده، روزانه چهار مربی هلال‌احمر اقدام به ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به عموم مردم و علاقه‌مندان به صورت رایگان پرداختند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز به اجرای طرح «مرهم زائر» اشاره می‌کند و می‌گوید: در این طرح دارو‌های مازاد همشهریان زنجانی جمع‌آوری و با کمک داوطلبان، پرستاران و متخصصان داروخانه‌ها تفکیک شد.
علی منفرد با تأکید بر اینکه این دارو‌ها در قالب اجرای طرح کاروان سلامت توزیع و مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح می‌کند: در صورت نداشتن داروی مورد نیاز بیماران نیازمند، کد رهگیری دارویی صادر و از طریق داروخانه‌های هلال‌احمر به صورت رایگان تأمین می‌شود.
گفتنی است اردوی جهادی با رویکرد درمانی، آموزشی، فرهنگی و با تمرکز بر ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف نیازمند با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در مجموعه ورزشی ۶هزار نفری انقلاب شهر زنجان به مدت سه روز از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، ضمن اینکه تاکنون این اردو‌های جهادی در استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و گیلان اجرا شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار